sâmbătă, 16 mai 2009

Pregătiri înainte de finala Eurovision

Tensiunea printre participanţi creşte, concurenţii fiind pe ultima sută de metri în ceea ce priveşte pregătirea pentru marea finală Eurovision din seara aceasta.
Am aflat cum se simt câţiva dintre concurenţi înainte de seara marii finale.

Elena Gheorghe, nr 22 în finală: „Am avut o mică problemă cu una dintre repetiţiile pentru finală, am căzut, dar am fost prinsă de una din fetele din backing vocal. Mi-am schimbat rochia pentru finală, de aceea m-am împiedicat. Dar asta nu o să mai fie o problemă. După ce cânt pe scenă mă simt încrezătoare şi încărcată cu energie, este un sentiment grozav!".

Waldo, solist, (Finlanda), nr.24 în finală: „Am fost leneş pe scenă la prima repetiţie pentru finală şi am pierdut contactul cu vreo câteva camere şi am fost foarte furios pe mine. Dar este un semn bun, pentru că ştiu că atunci va fi multă adrenalină în sângele meu. Încă sunt răcit, dar nu m-a deranjat în timpul repetiţiilor. E o chestie ce ţine de psihic. Programul este încărcat, dar e în regulă, îmi aduce energie şi mă ajută să rămân concentrat".

Soraya (Spania), nr.25 în finală: „Este bine dar şi rău să fiu ultima concurentă. Trebuie să aştepţi o oră jumătate, dar pe cealaltă parte eşti ultimul om pe care îl vede publicul în concurs. Am un orar încărcat, dar în puţinul timp liber încerc să mă relaxez şi să fiu alături de echipa mea. Mă gândesc la părinţii mei, asta mă reconfortează. În timpul repetiţiilor au fost anumite lucruri care trebuie schimbate, mă refer la partea de producţie. Întotdeauna am spus că nu e bine să faci parte din pre-calificările pentru finală, fiindcă avem mai puţin timp pentru repetiţii şi mai puţină promovare".

Sakis Rouvas, (Grecia), nr.8 în finală: „Repetiţiile merg excelent. (...) Nu este nicio problemă să cânt şi să dansez în acelaşi timp, fac asta de 18 ani".

Yohanna, (Islanda), nr.7 în finală: „Este uimitor că suntem printre favoriţii în acest concurs, nu suntem atât de apreciaţi în Islanda. Cei de acasă sunt foarte încântaţi de atenţia care ni se acordă, chiar avem nevoie de asta, acum. Suntem în industria muzicală de mult timp, dar niciodată nu am avut parte de o asemenea audienţă! Probabil voi fi calmă pe scenă, întotdeauna sunt.(...) A fost grozav să primesc aplauze spontane de la public, în timpul repetiţiei, când am căzut pe scenă ".

Noa & Mira Awad, (Israel), nr. 2 în finală: „Avem emoţii înainte să intrăm pe scenă. Vrem să evităm lucruri stupide, cum ar fi să calci pe rochie şi să cazi. Suntem amândouă foarte legate de versurile piesei. Prezentarea noastră în concurs nu este numai un show, încercăm să o legăm şi de versurile piesei. Pe scenă, ne apropiem una de alta, ne despărţim, la fel ca şi cele două ţări ale noastre. La final, ne ţinem de mâini, ceea ce sperăm să se întâmple şi în viitor".

Hadise, (Turcia), nr. 18 în finală: „Sunt bine, un pic obosită. Aştept finala de sâmbătă, mai mult decât duminică, atunci când mă pot odihni. Am muncit mult pentru aceste trei minute, astfel cred că putem să ne distrăm pe scenă pentru ultima oară în finală".

Între timp, cântăreţul şi producătorul rus Philip Kirkorov a decis să se retragă din juriul de specialitate de la Eurovision.
„Sunt recunoscător pentru onoarea pe care organizatorii mi-au acordat-o, să fiu ales ca preşedinte al juriului de specialitate. Această muncă este foarte interesantă pentru mine, deoarece am fost implicat pentru foarte mulţi ani în concursul Eurovision, întâi ca participant, apoi ca producător, consultant şi întotdeauna ca un mare fan. Am decis să mă retrag de la participarea în procesul de jurizare, ca membru al juriului, deoarece mi-am asumat un rol foarte activ în timpul concursului şi sunf foarte legat de unii dintre concurenţi, de exemplu eu şi Sakis
Rouvas (n.r reprezentantul Greciei) suntem prieteni de mulţi ani. Toate acestea pot naşte întrebări, din partea participanţilor, cu referire la obiectivitatea deciziilor în juriu", a declarat Philip Kirkorov.
Ordinea de intrare în marea finală Eurovision

1.Lituania: Sasha Son - Love
2.Israel: Noa & Mira Awad - There Must Be Another Way
3.Franţa: Patricia Kaas - Et S'il Fallait Le Faire
4.Suedia: Malena Ernman - La Voix
5.Croaţia: Igor Cukrov feat. Andrea - Lijepa Tena
6.Portugalia: Flor-De-Lis - Todas As Ruas Do Amor
7.Islanda: Yohanna - Is It True
8.Grecia: Sakis Rouvas - This Is Our Night
9.Armenia: Inga & Anush - Jan Jan
10.Rusia: Anastasia Prikhodko - Mamo
11.Azerbaijan: AySel & Arash - Always
12.Bosnia şi Herţegovina: Regina - Bistra Voda
13.Moldova: Nelly Ciobanu - Hora Din Moldova
14.Malta: Chiara - What If We
15.Estonia: Urban Symphony - Rändajad
16.Danmarca: Brinck - Believe Again
17.Germania: Alex Swings Oscar Sings - Miss Kiss Kiss Bang
18.Turcia: Hadise - Düm Tek Tek
19.Albania: Kejsi Tola - Carry Me in Your Dreams
20.Norvegia: Alexander Rybak - Fairytale
21.Ucraine: Svetlana Loboda - Be My Valentine! (Anti-Crisis Girl)
22.România: Elena - The Balkan Girls
23.Marea Britanie: Jade Ewen - It's My Time
24.Finlanda: Waldo's People - Lose Control
25.Spania: Soraya - La Noche Es Para Mi

Un comentariu: